Archive for July, 2017

Brandlarmet

Hade ca 4 h barnfritt mitt på dagen. Åkte till Täby centrum och fick bilen tvättad in och ut medans jag körde ett pass på gymmet. Bilen behövde verkligen det efter familjesemestern. Speciellt dammsugas ur och skönt att leja (=betala) ut det. Passade också på att fixa nytt pass. När jag sedan hämtade bilen gick brandlarmet i Täby centrum och man skulle utrymma. Var ju precis utanför bilen så bara att köra ut direkt. Försöker googla vad larmet berodde på men hittar inget. Imorgon åker Graham till Irland en vecka för att hjälpa hans pappa. Min syster och systersonen kommer hit vilket vi ser fram emot.

Spontanbesök

Jag och barnen lät Graham få sovmorgon och gick ut och lekte. Graham fyller ju 41 år idag.

I år (November) har vi stått ut med varandra i 11 år och idag varit gifta i 6 år! Shit vad tiden går snabbt! Fick sen besök av Camilla och söta Leo. Leo som gav många leenden och jag fick hålla i och gosa lite med då Camilla gick på toa. Men även om man gosar och de är mysiga så är vi nöjda med två barn. Vill ej ha fler. En för vardera handen.

Gym och barnfri middag

Idag åkte jag själv till gymmet och sen handlade mat. Barnvakt på gymmet har semesterstängt. Vid kl 17 kom Jennifer och var barnvakt i 2 h medans jag och Graham gick ut och åt middag. Imorgon fyller ju Graham 41 år och vi firar 6-årig bröllopsdag samtidigt. Vi gifte oss på Grahams födelsedag, lätt att komma ihåg bröllopsdagen Hihi. Så idag firade vi bröllopsdagen, imorgon firar vi Grahams födelsedag. Drygt 3,5 veckor kvar tills jag öppnar min karateklubb Resarö karateklubb. Freya:

Hemma igen

Lång körning för mig igår. Vi lämnade Strömstad ca halv elva på fm och kom hem ca kl 19. Jag är ju också den enda föraren. Hade varit skönt med byte. Men är så van att köra bil och långt. Skrikandes barn, kisspaus, bajspaus, kaffepaus etc. Idag är planen ingen! Bara tvättstugan.

Njuter

Njuter av familjesemester. Kom till Strömstad igår ca kl 17. Vi besökte ju vänner i Göteborg och lunchade där innan vi åkte till Strömstad. Hade bokat junior sviten men skrev att vi firade bröllopsdag vilket vi ju gör på lördag och vi blev uppgraderade tror jag. Idag har vi åkt ut till kosteröarna. Bilder :

Heldag Liseberg

Vi kom fram till Göteborg i lördags ca kl 17. Jag och barnen svalkade av oss direkt i poolen. Graham badade inte men tog kort istället :

Idag blev det bad i poolen efter frukost. Sen heldag i Liseberg. Bad i poolen igen, kvällsmat och nattning. Hotellet har halvpension inkluderat dvs frukost och kvällsbuffe’. Freya vågade åka barnens fritt fall idag! Trodde ej det om henne men hon är precis som mig. Graham sa att ska du verkligen åka den, jag vågar inte ens den. Det triggade såklart henne till att verkligen vilja åka. Dock när vi kom högst upp blev hon rädd men hon är mycket tuffare än jag hade trott! Mammas tjej! 😀

Imorgon ska besöka vänner innan vi åker vidare mot Strömstad.

Framruta bytt

Hade larm imorse pga bilen skulle lämnas kl 7. Barnen sover ju till ca halv nio nu på semestern så jag smög ut tyst som en ninja…. Fick detta vrålåk i väntan på min bil :

Körde till Sats i danderyd. 7 km på löpbandet och ville sen svettas mera så blev hot yoga dvs rummet är nästan som en bastu så man mjuknar upp leder och muskler ordentligt. Lunch i Mörby centrum sen och tiggarna tar till sig olika skepnader / utklädning nu för tiden…

Fick sen sms att min bil var klar och kom hem strax efter kl 14. Tankade samt justerade Rorys bilstol. Snart dags att börja packa lite smått. Göteborg imorgon. Familjesemester väntar.

Bad och lek

Barnen bråkade hela fm och då känner man ej för att hitta på nåt så inne hela fm. Sen åkte jag och Freya till Greta så Freya och Greta badade i deras pool medans vi föräldrar drack Kaffe. Hem och sen tvättstugan för mig, Graham och barnen gick ut och lekte. Imorgon ska jag iväg och byta framruta på bilen. Lördag åker vi till Göteborg.

Hemma igen

Reste till Helsinki fram och tillbaka utan att visa nån typ av ID alls. Kom hem 20.20 ca nu på kvällen. Hemma tre nätter och sen blir det Göteborg, hela familjens semester i fem nätter. Göteborg två nätter och sen Strömstad tre nätter.

Regnig promenad

Regnig promenad, bailey’s coffee etc. Flyget hem går kl 7 ikväll.