Archive for December, 2017

Mysig dag

Jag tog barnen själv frågade morgonen till ca 15-16 på eftermiddagen. Vi måste ge varandra egentid jag och Graham. Annars har vi inget tålamod inför barnen när de provar våra gränser. Graham sov till kl 13 och städade sen hela huset samt fixade lite praktiska saker som behövts fixas ett tag. Han hade sen mycket tålamod till barnen när vi kom hem och mitt tålamod precis räckt till så jag fick ta en barnfri promenad i tysthet.

Så vad gjorde jag och barnen? De ville till gymmet i Täby centrum. Så vi åkte dit men barnpassningen var fullt men om en halvtimme fick vi plats. Planen var badhuset efter så jag frågade barnen om vi skulle bada direkt istället men de ville vänta och absolut till gymmet. Måste vara roligt lekrum. Så vi gick runt lite och jag handlade ny Mobil-plånbok bland annat. Sen gymmet en timme. Sen badhuset i en timme. Lunch sen på TGI Fridays. Freya sa att tur att vi åt där på rätt dag eftersom det ju var fredag idag.

Snart slut 2017…

Ännu ett år snart passerat….mycket har hänt i år men det blir det en årsresume om senare vid tillfälle.

Annandag Jul

Annandag Jul. Jag tog barnen från morgonen till kl 14. Graham fick ensamtid, sovmorgon. Vi åkte till gymmet och sen badhuset. Mc donalds take away på hemvägen blev lunchen och Grahams frukost. Freya torkar håret, Rory torkar rumpan…..

Juldagen – bio

God Jul

Kör allt på samma gång nu…..

Efter magsjukan har jag blivit förkyld. Helt täppt näsa igår. På råga på allt kom mensen idag onsdag med mensvärk. Efter barnen har jag inte så mycket mensvärk faktiskt, hade mer innan. Men den här månaden fick jag mensvärk. Tack för den! Ikväll julbord med styrelsen på Vaxholm hotell. Missade ju jobbets julbord i fredags på Grand Hotell pga Graham var bortrest så oavsett täppt näsa och mensvärk så ska jag gå ikväll! 🙂

Magsjuka…

I torsdags när jag och Freya hämtade Rory välkomnade han oss med att spy. Tack. Rory magsjuk torsdag eftermiddagen/kväll. Graham åkte till Dublin fredags morgon. Men magsjukan var som bortblåst för Rory i fredags. Bara en halvdag typ. Så i lördags blev det ishallen och konståkning för Freya och jag och Rory tittade på. Sen simhallen på eftermiddagen där Rory såg en man ca 40-45 kraftigt bygd med arbetskläder och skägg och röd mössa och sa så alla hörde ‘Åh tittut! Det ää tomten mamma!’. Jag och Freya kunde inte hålla bort skrattet såklart. Förlåt okända man.  Julgran plast kläddes :

Sen var det söndagen…. Freya vaknade med magont. Senare under dagen fick jag också ont i magen. På eftermiddagen med fem minuter emellan var magsjukan ett faktum hos både mig och Freya. Great! Ensam med barnen och själv magsjuk.

Som tur var varade det bara söndagen, samma variant som Rory hade haft. Vabb igår måndag och sen kom Graham hem på kvällen.

Busy busy

Fullt upp men igår avslutade jag terminen hos Resarö karateklubb. Alla har fått gradera sig och hade julklappar också, karate-pandor! Samt sponsrade saker från Svensk fastighetsförmedling Vaxholm och Ica resarö. Nu har vi slutspurten mot jul men ingen mer karate. Min egen karate borde utvecklas mera men nu är jag coach istället och det är faktiskt ännu roligare! Men ska planera in vårterminen senare. Freya tog två streck på hennes vita bälte igår. Hon har ju bara gått med på söndagar och ej tisdagar men fick gå med igår tisdag. Dock ser jag nu att det är bra att hon bara går söndagar då hon fick ett utbrott och jag är ju hennes mamma. Graham hade en poäng där med att han egentligen inte att hon skulle gå alls. Jag tänkte att efter nyår skulle hon kunna gå på tisdagar också men nej, hon får fortsätta att endast gå söndagar.

Har också bokat flygresor till nästa år!! I år flög jag två ggr. Finland i somras barnfri med bästa Camilla och bästa Martin. Sen åkte jag och Freya till Malaga på höstlovet och hälsade på Hilde samt träffade Kristine. Var riktigt mysigt att åka bara hon och jag så vi ska göra om det i Juni. I Juni åker jag och Freya till Malta i några nätter dagen efter hennes skolavslutning. Vi åker 16e till 21a Juni. Så vi kommer hem till midsommarafton. Jag har velat åka till Malta ett tag nu så nu blir det av. Bokade SAS flygbiljetter idag och tyckte det var riktigt bekvämt att resa SAS PLUS förra gången så bokade det nu med. Blivit äldre och bekväm haha. När jag reste innan 30 års ålder spelade det ingen roll om jag så skulle stå på flygplan. Men det som jag tyckte var bekvämt med SAS PLUS när jag reste med barn var fast tracken så det inte blev utbrott för att vi behövde vänta etc. Samma med att man fick gå på flyget först och att man hade gratis mat och dryck på planet. Väldigt bekvämt då det gäller en kräsen Freya att då hon inte åt maten åt hon chips iaf haha! Charter vill jag undvika nu. Dels är charter faktiskt dyrare och så är det mindre flexibelt och sist jag reste med Ving var de otrevliga.

Sen har hela familjen bokat flyg till Dublin veckan vid först Maj. Rory har inte flygit sedan strax innan han fyllde 1 men nu tror vi att han nog kan fixa flygresa igen och sitta still.

Mycket att se fram mot nästa år!

Idag är det onsdag. Jobb och gymmet. Imorgon torsdag jobb, systembolaget och sen sista gitarrlektionen för Freya för terminen. Fredag jobbar jag hemifrån och Graham åker till Dublin sista vändan för i år vilket betyder att jag är själv hemma med barnen fredag till måndag. Freya har konståkning på lördag och sen avslutning med simningen. Jag och Rory får hänga på. Sen på söndag är hela dagen obokad faktiskt förutom att Freya ska åka konståkning i en jul-show på kvällen….Jul och nyår firar vi hemma, vill inte resa nånstans då. Jag ska sätta upp julgranen på fredag. Vi åker upp till Ludvika 6-7e januari istället, trettondagshelgen.

Sjukdom över

Jag har varit halvsjuk sen i fredags. Även fast jag hade lätt feber etc åkte jag till avesta och karate. Kalas Freya i söndags. Jobb Måndag, tisdag och onsdag. Gym måndag. Instruera karate tisdag. Igår efter jobbet var jag så trött… Trodde jag skulle behöva vara sjuk idag men lade mig tidigare och imorse kände jag mig bra igen. Mycket inför Jul. Idag jobb och ev handla mat på hemvägen. Mycket att stå i. Leo’s lekland kalas bilder från i söndags. Kalas med kompisen Harry.

Ny vecka

Ojoj, körs på för fullt. Helgen som gick var det karate i lördags i Avesta för mig. Klubbledarmöte också så åkte dit och tillbaka på samma dag. Igår söndags fyllde Freya 6 år så vi firade henne på förmiddagen och sen var det Leos lekland kalas på eftermiddagen med klasskompisen Harry som fyller år på fredag. Ny vecka nu. Denna vecka ligger fokus på min karateklubb. Graderingar på söndag för mina elever på hemmaplan. Micke kommer och hjälper mig men på mötet i lördags fick jag nu behörighet att gradera upp till gult bälte själv dvs det tredje bältet. Men jag har ju aldrig graderat nån så vill ha hjälp och kommer ev vilja ha in hjälp igen till våren.